یونیسف با اعلام اینکه بحران عراق بیش از ۲٫۸ میلیون کودک عراقی را مجبور به فرار از خانه‎هایشان کرده، تمامی کشورهای جهان را به حمایت از آنان دعوت کرد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد: بحران رو به گسترش عراق که هم‎زمان با بحران سوریه است، بیش از ۲٫۸ میلیون کودک عراقی را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است. این در حالی است که تعداد زیادی کودک نیز در مناطق تحت کنترل داعش محاصره شده‌اند.

طبق این گزارش، نزدیک به ۱۴ میلیون کودک در خاورمیانه از پیامدهای درگیری‌ها در سوریه و عراق رنج می‌برند. این سازمان از کشورهای جهان درخواست کرد حمایت لازم از این کودکان را به عمل بیاورند و فرصت آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و روانی از کودکان و نوجوانان را برای آنان فراهم کنند.

یونیسف اعلام کرد: در حالی که بحران سوریه وارد سال پنجم خود شده، بیش از ۵٫۶ میلیون کودک در داخل این کشور در وضعیت ناامید کننده‌ای به سر می‌برند و نسل جوان این کشور در معرض فراموشی و ورود به گرداب خشونتی هستند که ممکن است در نسل‌های بعدی هم تکرار شود.

این سازمان در گزارش خود آورده است: نزدیک به دو میلیون کودک به دلیل درگیری‌های فعلی سوریه در مناطق محروم از کمک‌های بشردوستانه زندگی می‌کنند و نزدیک به ۲٫۶ میلیون کودک سوری از تحصیل و حضور در کلاس‌های درس محروم هستند.

یونیسف می‌گوید که تقریبا دو میلیون کودک سوری به عنوان پناهنده در لبنان، ترکیه، اردن و دیگر کشورها زندگی می‌کنند و حضور پناهندگان سوری باعث شده ۳٫۶ میلیون کودک در کشورهای میزبان نیز به دلیل تحمیل هزینه‌های ناشی از آموزش و بهداشت به دولت‌ها، تحت فشار باشند.

منبع

(Visited 36 times, 1 visits today)