داعش به‎تازگی ویدئویی منتشر کرده که جوانی با استفاده از اسلحه کمری، یکی از اسرای این گروه را اعدام می‎کند. به نظر می‎رسد سازمان تروریستی داعش که امید چندانی به افراد بالغ محلی ندارد، دست به دامان کودکان و نوجوانان شده است.
ویدئوی تازه داعش که روز سه‎شنبه منتشر شد، پسری را نشان می‎دهد که گوینده از او به عنوان “بره خلیفه” یاد می‎کند. محمد اسماعیل مسلم که نوزده سال دارد، در سر مردی که ادعا می‎شود جاسوسی اسراییلی است بیش از سه گلوله شلیک می‎کند.
در ماه ژوئیه نیز داعش ویدئویی منتشر کرد که در آن پسری ده ساله در پشت سر دو مرد که ادعا می‎شد جاسوسان روس هستند، تیر خالی می‎کرد.
گروه “مردان آزاد نینوا” که در حال جمع‎آوری اطلاعات از اقدامات و سیاست‎های داعش است، عقیده دارد بیش از ششصد کودک زیر سیزده سال مشغول گشت‎زنی و تامین امنیت خیابان‎های موصل هستند.
داعش برنامه گسترده‎ای برای شست‎وشوی مغزی کودکان دارد.
ابو محمد که یکی از اهالی موصل است می‎گوید: ”من چندین بار سربازان کودک را دیده‎ام. یکی از آن‎ها تنها پنج سال داشت و اسلحه بر دوش خود داشت.”
داعش بلافاصله پس از اشغال شهر موصل، ویدئویی منتشر کرد که در آن نیروهای داعش مشغول کتک زدن کودکانی بودند که تمرینات نظامی خود را به‎درستی انجام نمی‎دادند. بعد از آن نیز ویدئویی منتشر شد که عده‎ای کودک را که مشغول تیراندازی بودند نمایش می‎داد.
یک ویدئوی دیگر نیز چندین نوجوان بمب‎گذار را نشان می‎داد که با منفجر کردن خود در مساجد شیعیان در بغداد، بسیاری از مردم بی‎گناه را به کام مرگ می‎کشاندند.
بسیاری از این کودکان، فرزندان جنگجویان داعش هستند. مشخص است که داعش به کمبود نیرو برخورده است.
در کوبانی نیز، داعش پس از تجربه چندین شکست پیاپی، کودکان زیر هجده سال را به منطقه اعزام کرد تا بتوانند نقاط مهم را منفجر کنند. با این حال این استراتژی نیز شکست خورد و کردهای کوبانی توانستند به طور کامل داعش را در این شهر شکست دهند.
داعش با وعده بهشت و پول، بسیاری از کودکان ساده را برای جنگ فریب می‎دهد، دیگر جنگجویان نیز تقریبا هر آن‎چه که بخواهند در اختیار دارند: غذا، بنزین، خانه و زنانی برای ازدواج.
در حال حاضر ارتش عراق و شبه‎نظامیان مردمی در حال نبرد با داعش برای بیرون راندن آن‎ها از شهر تکریت هستند. در همین حال برنامه‎ریزی‎ها برای بازپس‎گیری موصل نیز در جریان است. در صورتی‎که عملیات ارتش برای بازپس‎گیری این مناطق موفقیت‎آمیز باشد، مشخص نیست چه بر سر این کودکان خواهد آمد.
برای نابودی ایدئولوژی و تفکرات مسموم داعشی، به منابع مالی و انسانی زیادی نیاز است. بازگرداندن مغز بچه‎های نسلی که داعش را با پوست و گوشت تجربه کردند، کار راحتی نیست.
تروریست‎های داعش امسال کتابی را برای آموزش مادران منتشر کردند که به آن‎ها طریقه تربیت فرزندانی را آموزش می‎داد که باب میل داعش و خلیفه باشند.
این کتاب از مادران می‎خواهد که برای فرزندانشان در هنگام خواب، داستان‎هایی از وحشیگری‎های نیروهای داعش بگویند و به جای مشاهده برنامه‎های تلویزیونی، نبردهای خونین و وحشیانه داعش را تماشا کنند.
داعش تمام مدت چنین ویدئوهای خشنی را به کودکان نشان می‎دهد و این‎گونه آن‎ها را شست‎وشوی مغزی می‎دهد.

(Visited 65 times, 1 visits today)