لگو اعلام کرده که عروسک‌هایی از زنان دانشمند می‌سازد. لگو گفته که این عروسک‌ها با الهام از چهره‌های واقعی چند زن دانشمند ساخته شده و به زودی به بازار عرضه می‌شود.

لگو، که یک شرکت اسباب‌بازی‌سازی بزرگ و مشهور دانمارکی است، اعلام کرده که عروسک‌هایی از زنان دانشمند می‌سازد. لگو گفته این عروسک‌ها با الهام از چهره‌های واقعی چند زن دانشمند ساخته شده و به زودی به بازار عرضه می‌شود. در میان این چهره‌ها زنان ریاضی‌دان و دانشمند ناسا هم دیده می‌شوند. دلیل تصمیم لگو برای ساخت این عروسک‌ها تاثیرگذاری روی دختربچه‌هاست؛ دخترهایی که می‌توانند دانشمندان آینده باشند و این عروسک‌ها برایشان الهام‌بخش باشد. یکی از ایده‌پردازان این طرح می‌گوید: در میان عروسک‌ها کمتر زنان را در نقش‌هایی مثل مهندسی و یا ریاضی‌دانی می‌بینیم، لازم است برای دختربچه‌ها الهام‌بخش باشیم و بگوییم چیزی نیست که بتواند جلو دانشمند شدن شما را بگیرد.

بر اساس تحقیقاتی که در سال‌های گذشته انجام شده، بیش از ۶۰ درصد بزرگسالانی که در مشاغلی از جمله طراحی و معماری فعالیت می‌کنند خانه‌سازی با لگوها از بازی‌های موردعلاقه‌شان بوده است. بیش از ۶۶ درصد کسانی که در مشاغل مرتبط با ریاضیات مثل بانک‌داری یا حساب‌داری کار می‌کنند نیز پازل اسباب‌بازی موردعلاقه دوران کودکی‌شان بوده است.

روان‌شناسان معتقدند اسباب‌بازی‌های کودکان می‌تواند در شکل دادن شخصیت کودکان نقش موثری داشته باشد و کارشناسان توصیه می‌کنند وسایل بازی کودکان را فارغ از جنسیت و به دور از کلیشه‌های جنسیتی برای بچه‌ها خریداری کنید.

منبع: گاردین

(Visited 263 times, 1 visits today)