پنجاه و دومین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا از روز دوشنبه دهم فروردین‎ماه با حضور ناشرانی از ایران و مجموعا ۷۵ کشور جهان آغاز شد. در این دوره کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، انتشارات علمی فرهنگی و انتشارات شباویز حضور پر رنگی دارند.

امسال مؤسسه نمایشگاه‎های فرهنگی ایران با ابتکاری جدید، مدیریت اجرایی حضور در پنجاه و دومین دوره از نمایشگاه بولونیا را به تشکل‎های فعال در نشر کودک و نوجوان واگذار و برخی از فعالان و تصویرگران برتر را در حوزه نشر کودک و نوجوان برای این نمایشگاه دعوت کرده است.

حضور پررنگ ایران در این نمایشگاه و ایجاد ارتباط آن با نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران در ملاقات وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا در اسفند ۱۳۹۳ مورد تاکید قرار گرفت و در سند برنامه اجرائی موافقتنامه فرهنگی، علمی و آموزشی هم که در سفر جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ایتالیا به امضای طرفین رسید، گنجانده شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خانم بوتونی معاون وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا، آقای تامارا معاون وزیر فرهنگ کرواسی، دامیر گروبیسا سفیر کرواسی در ایتالیا و آلبرتو رونگی معاون فرهنگی و روابط بین دانشگاهی شهردار بولونیا و مارکو پولیللو رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا و دوچو کامپانیولی رئیس نمایشگاه بولونیا شرکت داشتند.

نمایشگاه بین‎المللی کتاب کودک در شهر بولونیا که از جمله مهم‎ترین رویدادهای فرهنگی در عرصه کتاب کودک و نوجوان در دنیا محسوب می‎شود از ۳۰ مارس تا ۲ آوریل ۲۰۱۵ برابر با ۱۰ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ به مدت چهار روز برگزار می‎شود که در آن بیش از ۱۲۰۰ ناشر از ۷۵ کشور جهان شرکت دارند.

(Visited 44 times, 1 visits today)