b_550_300_16777215_00___images_stories_news_e2d0b7aaf71c1e5eac930183c433_grande.jpg

الفبا: عدم ثبات در مالی خطر بیماری و احتمال مرگ نوزادان و مادران را افزایش می‎دهد. بنا به هشدارهای یونیسف، تداوم بحران در مالی خطر ابتلا به بیماری‎هایی نظیر وبا، سرخک و فلج اطفال را به شدت افزایش داده و همچنین احتمال مرگ مادران و نوزادان را بیشتر کرده است.

مدیر بهداشت یونیسف در باماکو، جورج فوم، می‎گوید که خطر شیوع بیماری‎هایی نظیر فلج اطفال و سرخک که با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند افزایش یافته است.

هفته گذشته یک کمپین برنامه ریزی شده واکسیناسیون لغو شد و با توجه به عبور مردم از مرزها، خطر ورود بیماری از کشورهای همسایه نیز وجود دارد. بیش از نیمی از امکانات بهداشتی تخریب شده و برآورد می‎شود که تعداد متخصصان پزشکی تا حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش یافته باشد.

همچنین نگرانی‎هایی درباره کمبود مددکاران بهداشتی برای مراقبت از زنان باردار و زایمان آنها وجود دارد که خطر مرگ آنان و نوزادان‎شان را افزایش می‎دهد. نیکلاس اوزبرت، مدیر بخش آب، سلامتی، بهداشت و پزشکی یونیسف در باماکو می‎گوید که احتمال افزایش موارد ابتلا به وبا نیز وجود دارد.

در سال ۲۰۱۱، ۵۵ نفر از بین بیش از ۱۳۰۰ مورد ابتلا به این بیماری در پنج ناحیه کشور جان خود را از دست دادند: گائو و تیمبوکتو در شمال، سگو و موپنی در مرکز؛ و کایس در غرب. بیشترین تعداد مبتلایان در شمال مالی و معادل ۱۰۰۰ نفر بوده است. وبا در این کشور بومی شده و با توجه به کمبود سوخت و منابع تامین آب شهری در شمال، یونیسف خود را برای افزایش موارد ابتلا آماده می‎کند.

در سال ۲۰۱۱، در غرب آفریقا و آفریقای مرکزی طی یکی از بزرگترین اپیدمی‎های وبا در سال‎های اخیر ۱۰۵۲۴۸ نفر در ۱۷ کشور مبتلا شدند و ۲۸۹۸ نفر جان خود را از دست دادند. برای حدود ۵۰۰ هزار نفر مالیایی ساکن نواحی پرخطر به امکانات جلوگیری از وبا نیاز است. این امکانات مواردی نظیر افزایش سطح کلر در شبکه‎های آب، تامین آب، و بسته های کمک‎های بهداشتی و پزشکی را شامل می‎شود. در جنوب این کشور تا ۸۷ درصد کودکان در خطر سوءتغذیه شدید هستند و یونیسف در حال ارائه مواد غذایی سالم آماده است و همچنین حمایت از وزارت بهداشت این کشور برای تامین دارو و مراقبت های بهداشتی برای جمعیت جنوب را ادامه می‎دهد.

یونیسف برای واکنش اضطراری در شش ماه آینده ۳۳ میلیون دلار نیاز دارد که تا کنون تنها نیمی از این مقدار را دریافت کرده است. بعلاوه ۴ میلیون دلار دیگر نیز برای مبارزه با بیماری وبا در این کشور مورد نیاز است.

b_550_300_16777215_00___images_stories_news_20120521pr.jpg

 

(Visited 57 times, 1 visits today)