b_550_300_16777215_00___images_stories_life_soriye.jpg

یک نماینده سازمان ملل روز سه‎شنبه اعلام کرد که پس از آتش‎بس متزلزل بین نیروهای امنیتی بشار اسد و اپوزیسیون حکومت تا کنون بیش از ۳۴ کودک در سوریه کشته شده‎اند.

به گزارش الفبا به نقل از رویترز، رادیکا کوماراسوامی نماینده ویژه کودکان و درگیری‎های مسلحانه سازمان ملل با بیان این خبر گفت: “من از همه طرف‎های درگیر سوریه می‎خواهم که از روش‎های خشونت‎بار که منجر به کشته و زخمی شدن کودکان می‎شود خودداری کنند.”

طی این درگیری‎ها نمایندگان سازمان ملل تا حد زیادی از سوریه اخراج شده‎اند و از کار اغلب روزنامه نگاران مستقل نیز جلوگیری می‎شود، از این‎رو بررسی مستقل حملات و تلفات ناشی از آن دشوار است.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: “پس از توافق آتش بس در ۱۲ آوریل و علیرغم استقرار ناظران آتش بس سازمان ملل، گفته می‎شود که بیش از ۳۴ کودک کشته شده‎اند.” ناظر بریتانیایی حقوق بشر سوریه می‎گوید که دو کودک در بین ده نفری بودند که طی حمله خمپاره ای روز دوشنبه توسط نیروهای سوری در استان شمالی عندلیب کشته شدند.

کوماراسوامی همچنین گفت که در روزهای اخیر حداقل یک کودک در اعتراضات ضدحکومتی کشته شده و جسد یک دختر نیز از زیر سنگ‎ها و آوار یک خانه ویران شده در حماه بیرون کشیده شده است.

پس از یک آرامش کوتاه ناشی از آتش بس به نظر می‎رسد که خشونت در سوریه دوباره در حال شدت گرفتن است. در حال حاضر سی ناظر سازمان ملل در این کشور حضور دارند و انتظار می‎رود که شمار آنها تا پایان هفته جاری به ۵۰ نفر برسد. سازمان ملل می‎گوید که از زمان آغاز اعترضات بر علیه بشار اسد در مارس سال ۲۰۱۱ نیروهای حکومتی سوریه بیش از ۹۰۰۰ نفر را کشته‎اند. از سوی دیگر دمشق می‎گوید که معترضان بیش از ۲۶۰۰ سرباز و پلیس این کشور را کشته‎اند.

(Visited 53 times, 1 visits today)