b_550_300_16777215_00___images_stories_news_twip.jpg

الفبا: صندوق بین المللی کودکان سازمان ملل، یونیسف، نگرانی عمیق خود را از تاثیر افزایش خشونت‌ها در بمباران اخیر نوار غزه از سوی اسرائیل ابراز کرد.

نماینده‌ی مخصوص یونیسف در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: باید هرکاری انجام دهیم تا امنیت و جان این کودکان حفظ شود. او از همه‌ی احزاب و گروه‌ها خواست تا در حیطه‌ی قدرت خود از هیچ اقدامی برای حفاظت از کودکان و پایان دادن خشونت‌ها فروگذار نکنند.

به گزارش یونیسف، دو نوجوان ۱۵ و ۱۲ ساله‌ی فلسطینی در حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند. و ۱۴ کودک فلسطینی دیگر نیز در سنین یک تا ۱۷ ساله در اثر این حملات هوایی مجروح شده‌اند. همچنین دو مدرسه در شهر غزه دچار صدمات جزئی شده است. این بیانه همچنین می‌افزاید که یک راکت به یک مدرسه در جنوب اسرائیل اصابت کرده که در آن زمان خالی بوده است.

کلاس‌های درس بیش از ۲۰۰۰۰۰ دانش آموز به دلیل این درگیری‌ها در جنوب اسرائیل تعطیل شده است. یونیسف یادآور شده که در سال ۲۰۱۰ نیز ۲۰ کودک فلسطینی و پنج کودک اسرائیلی در اثر درگیری‌ها جان خود را از دست دادند و ۴۴۸ کودک فلسطینی و دو کودک اسرائیلی دیگر هم مجروح شدند.

 

(Visited 27 times, 1 visits today)