کتاب «دلهره‌های کودکی، جستجوی خود واقعی»، اثر آلیس میلر از سوی نشرنو وارد بازار کتاب شد. این کتاب بر اساس نسخه نهایی و ویراست شده سال ١٩٩۵ است. آلیس میلر پس از استقبال زیاد از نسخه اولیه این کتاب بر آن شد که متن کتاب را به طور کامل اصلاح کند و در روند بازبینی، قسمت‌های خاصی را که نیاز به توضیحات بیشتر داشته، روشن کرده است. این کتاب بر یک مصیبت انسانی و جهان‌شمول انگشت گذاشته که نمی‌توان گفت فقط در تمدن‌های غربی می‌گذرد. این مصیبت در مورد زخم‌های روحی در سال‌های اولیه زندگی و سرکوب آنهاست.

سرکوبی که شخصیت کودک را در آینده شکل می‌دهد. سرکوب آسیب‌های روحی در دوران کودکی ریشه اصلی اختلالات روانی و جنایتکاری است. در این کتاب به این نکته اشاره می‌شود که آسیب‌های دوران کودکی به شکل خطرناکی در سلول‌های ما انباشته می‌شود و ما را به فعالیت‌های مخرب وامی‌دارد، حتا اگر واقعا مایل به انجام چنین کارهایی نباشیم. در این کتاب به مطالبی نظیر در جست‌وجوی خودِ واقعی، افسردگی به مثابه نقطه مقابل خودنمایی، سرکوب نیازهای اساسی، زندان درون، دور باطل شماری، مادر به مثابه نماینده جامعه در سال‌های نخستین زندگی کودک و… پرداخته شده است.

میلر ٧ کتاب نوشته است که به ٢١ زبان ترجمه شده‌اند. او در سال ٢٠١٠ در ٨٧ سالگی درگذشت. «دلهره‌های کودکی» را امید سهرابی نیک به فارسی برگردانده و در ١٧۵ صفحه به قیمت ١۵ هزار تومان از سوی نشر نو به تازگی وارد بازار کتاب شده است.

 

 

(Visited 118 times, 1 visits today)