یک کمیته تحقیق درباره رسوایی سوءاستفاده جنسی از ورزشکاران دختر در تیم‌های ژیمناستیک آمریکا خواستار تغییر جدی رویکرد فدراسیون ٰژیمناستیک ایالات متحده در موضوع دفاع از زنان شد.

رسوایی سوءاستفاده جنسی در تیم‌های ژیمناستیک آمریکا با شکایت شش تن از ورزشکاران زن علیه لری نَسَر، پزشک ۵۳ ساله تیم ملی ژیمناستیک  آغاز شد. لری نَسَر که در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۵ این مسئولیت را برعهده داشت، متهم است که به بهانه معالجه و معاینه ورزشکاران، ده‌ها دختر جوان و نوجوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. دست‌کم ۴ تن از قربانیان او در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۳ سال داشتند.

لری نَسَر هم‌اکنون و تا زمان برگزاری محاکمه به دستور یک دادگاه در میشیگان در بازداشت موقت به‌ سر می‌برد.

کمیته تحقیق درباره سوء استفاده جنسی در فدراسیون ژیمناستیک آمریکا که به سرپرستی خانم دبورا دانیلز، دادستان کل پیشین ایالات متحده فعالیت می‌کند، در گزارش خود که روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه منتشر شد اعلام کرد که ابعاد رسوایی بسیار فراتر از صدها گزارشی است که در آغاز تحقیقات خود به آن‌ها دست یافته بود. این کمیته برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه ۷۰ مورد توصیه به فدراسیون ٰژیمناستیک ارائه داده است. یکی از مهمترین این توصیه‌ها ممنوعیت تنها بودن اعضای بزرگسال کادر فنی با کودکان ورزشکار است.

منبع:

https://goo.gl/M6brTu

 

(Visited 296 times, 1 visits today)