رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن اشاره به پایین بودن عمر مفید مدارس در ایران، گفته است: معتقد به حذف مدارس کپری نیستم چرا که این مدارس متناسب با اقیلم منطقه هستند و باید نسبت به تجهیز مدارس کپری اقدام کرد.

به گفته نظرپور، مدارس کپری را باید مجهز کرد و یکی از اشکالات اساسی این سازمان در ساخت مدارس، بی‌توجهی به اقلیم مناطق است در حالی که فضاهای کپری متناسب با هنجارها و اقلیم آن منطقه ساخته شده‌اند، حتی هم‌اکنون شاهد ایجاد هتل‌های کپری هستیم.

نظرپور در خصوص مقاوم‌بودن مدارس در برابر آتش‌سوزی نیز گفته است: در بحث آتش‌سوزی استانداردها بدین صورت است که زمان مقاومت ساختمان در برابر آتش تا چندساعت است البته در بحث مدارس نگرانی برای تخلیه دانش‌آموزان نداریم اما باید به موضوع اعلام و اطفای حریق توجه جدی داشته باشیم.

۴۳ درصد سیستم‌های گرمایشی مدارس استانداردسازی نشده‌اند

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس همچین اعلام کرده که در مجموع سیستم گرمایشی تاکنون ۱۵۸ هزار و ۶۶۱ کلاس درس استانداردسازی شده‌اند و عملکرد این سازمان در سال ۹۵، استاندارسازی ۲۲ هزار و ۶۲۷ کلاس درس است و عملیات استانداردسازی سیستم گرمایش حدود ۱۳۵ هزار کلاس درس باقی مانده است، به‌روایتی دیگر ۴۳ درصد استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اتفاق نیفتاده و تنها ۵۷ درصد مدارس ایران استانداردسازی شده‌اند.

(Visited 211 times, 1 visits today)