وزیر آموزش و پرورش گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی به حدود ۶٫۵ میلیون دانش‎آموز که پدر و مادر آنان در معرض خطر طلاق قرار دارند مشاوره ارایه می‎دهند.
به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی این مطلب را در نشست با اعضای کارگروه راهکارهای کنترل و کاهش طلاق و افزایش ازدواج شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرده است.
او همچنین با اعلام برنامه‎های این وزارتخانه برای نظام تعلیم و تربیت کشور، گزارشی از برنامه‎های انجام شده و در دست اقدام آموزش و پرورش در زمینه تحکیم خانواده و فرهنگ‎سازی خانواده پایدار در چهار بخش معاونت پرورشی و فرهنگی، سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی، انجمن اولیا و مربیان و معاونت تربیت بدنی و سلامت ارایه کرد.
فانی گفت: گزارش برنامه‎های انجام شده و در دست انجام وزارت آموزش و پرورش در حوزه خانواده پایدار با تاکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده و برای اجرای این سند مهم، دو مسیر دنبال می‎شود، یک مسیر تدوین نقشه راه و تقسیم کار و مسیر دوم همزمان به منظور جلوگیری از اتلاف فرصت‎ها سند را به بخش‎های مختلف وزارتخانه ابلاغ کردیم.
به گفته فانی، راهکار ۴-۶ سند تحول بنیادین به بحث خانواده اشاره مستقیم دارد و وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای این راهکار در چهار بخش برنامه‎ریزی کرده است؛ بخش اول این برنامه به تالیف کتب درسی و مجلات آموزشی مانند مجله رشد اختصاص دارد که مباحثی مانند خانواده و تحکیم این نهاد و مضرات طلاق به صورت غیر مستقیم در این مجموعه گنجانیده شده است.
در بخش دوم که معاونت پرورشی و فرهنگی مسوول آن است، به حدود ۶٫۵ میلیون دانش‎آموز که خانواده آنان در معرض خطر تهدید طلاق قرار دارند؛ مشاوره ارایه می‎شود و همچنین در این بخش و در همایش‎های اردویی و فعالیت‎های غیردرسی نیز آموزش‎هایی در مورد موضوع خانواده به دانش‎آموزان ارایه می‎شود.
در بخش سوم که مربوط به انجمن اولیا و مربیان است به صورت مستقیم وارد بحث خانواده شده و برگزاری حداقل چهار جلسه مشاوره و آموزش تحکیم بنیان خانواده در سال برای اولیا دانش‎آموزان توسط انجمن اولیا و مربیان برگزار می‎شود که حدود ۲۶ میلیون نفر مخاطب دارد، از اهم فعالیت‎های این بخش است.
در بخش چهارم و در معاونت تربیت بدنی و سلامت، دفتر مقابله با آسیب‎های اجتماعی راه‎اندازی شده و از مهم‎ترین مباحثی که در این دفتر به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‎گیرد، بررسی اثرات سوء فروپاشی خانواده در گسترش آسیب‎های اجتماعی مانند اعتیاد، کودکان خیابانی و غیره است.
فانی گفت: این نهاد به علت عمق و گستردگی تماسی که با خانواده‎ها دارد، می‎تواند به خوبی در زمینه تحکیم خانواده تکالیف خود را انجام دهد.
(Visited 66 times, 1 visits today)