دکتر حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ زنگ مهر را به صدا در آورد.

رییس جمهور با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش‎آموزان، آموزگاران و مسوولان آموزش و پرورش و پدران و مادران ایران زمین گفت: ما دو بهار داریم یک بهار در آغاز فروردین که در واقع بهار طبیعت است و در آن درخت‎ها و گل‎ها و زمین زنده و شکوفا می‎شود. اول مهر بهار دیگر ماست که بهار علم، اندیشه، مدرسه، دانشگاه، یادگرفتن و دیدار با همکلاسی‎هاست و آغاز شکوهمند زندگی علم و دانش در کنار معلمان است. گل مهر از گل فروردین زیباتر، معطرتر و برای همه ما دل انگیزتر است.

رییس جمهور گفت: بهترین محیط باید محیط مدرسه و علم باشد و این محیط را معلمان و دانش‎آموزان با هم می‎سازند.
او ادامه داد: فضای ایجاد شده در کشور بعد از موفقیت‎های مذاکرات هسته‎ای زمینه‎ساز پیشرفت و آینده‎سازی دانش‎آموزان و دانشگاهیان است.
رییس جمهور خطاب به دانش‎آموزان سراسر کشور افزود: از همه چیز سوال کنید زیرا اساس و پایه یادگیری، علم، پیشرفت و ترقی، سوال است. هیچ‎وقت از سوال کردن خجالت نکشید و هیچ دانش‎آموزی، دانش ‎موز و همکلاسی و دوست خود را به خاطر اینکه مثلا سوالی که مطرح کرده دقیق نبوده و یا به جا نبوده است، مسخره نکند بلکه باید همه همدیگر را تشویق به سوال کنیم.
او گفت: درباره همه چیز سوال کنید که مثلا چرا پایان ثلث باید این طور باشد و یا محیط زیست ما چرا این‎گونه شده است؟
آقای روحانی افزود: دانش‎آموزان به مدرسه نمی‎آیند که فقط کتاب درسی را بخوانند و یا تکلیف منزل را انجام دهند و چیزی یاد بگیرند و در پایان سال امتحان بدهند و به کلاس بالاتر بروندبلکه دبستان باید محیط شناخت دنیا، جهان و کشورتان باشد و فکر کنید که آینده زندگی را چه‎طور باید بسازید.
اگر با سوال کردن جامعه و محیط زیست خود را بهتر بشناسیم و با تحقیق و کندوکاو روی زندگی عادی خود و عملکردمان جامعه را بهتر بشناسیم می‎توانیم آینده خود را روشن‎تر و مستحکم‎تر بنا کنیم.
او گفت: تلاش پدران و مادران و همه مسوولان جامعه برای آینده شماست در دو دهه آینده هر کدام از شما پزشک، معلم و مدیر و مدبر و عالمانی فرهیخته خواهید بود که باید وظیفه خودتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

رییس جمهور گفت:دختران من، پسران من، تمام دانش‎آموزان این مرز و بوم، همه ۱۳ میلیون دانش‎آموزی که امسال و امروز به مدرسه می‎روید و تحصیل خود را آغاز می‎کنید همه دانشگاهیان، باید بدانید با تلاشی که دولت انجام داده و تلاش دیپلمات‎های ما در مذاکرات هسته‎ای و موفقیت‎های حاصل از آن سبب شده که الان فضای جدیدی پیش روی کشور ما قرار بگیرد حالا توقع داریم تمام غل و زنجیرهایی که به دست و پای کشورمان بسته بود باز شود تا بتوانیم با استفاده از فرصت‎های به‎دست آمده، پیشرفت بهتری داشته باشیم زیرا به دنبال پیشرفت می‎توان زندگی حال و آینده را متحول ساخت.
دکتر روحانی در ادامه سخنانش در مراسم آغاز سال تحصیلی درباره «پرسش مهر» امسال افزود: شما دانش‎آموزان عزیز که سرمایه اصلی کشور هستید پاسخ دهید که پس از توافق هسته‎ای فرصت‎های جدید پیش روی ما از نظر علمی، فناوری، محیط کار، اقتصاد و روابط با همسایگان و دنیا چیست؟
او اضافه کرد: پس از توافق هسته‎ای شرایط بهتری که باید در زندگی داشته باشیم از نظر رفع مشکلات در عرصه‎های محیط زیست، آب و خاک، اشتغال و مسایل جوانان چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت استفاده کنیم؟

***

منبع: پایگاه اطلاع‎رسانی دولت

(Visited 85 times, 1 visits today)