فراخوان ششمین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان به عنوان یکی از بخش‌های جنبی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‏‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره فلیم کودک و نوجوان؛ در راستای توجه به جایگاه فیلمنامه به عنوان عنصر خلاقانه و اصلی در فیلم‌های سینمایی، برای نخستین‌بار مسابقه طرح و فیلمنامه‌نویسی سینمای کودک و نوجوان به صورت بین‌المللی و به عنوان یکی از بخش‌های جنبی  بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم­‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رویکرد اصلی این مسابقه انتخاب طرح یا فیلمنامه‌هایی اعم از تالیفی یا اقتباسی برای کودک و نوجوان است که با توجه به مولفه‌های سینمایی بومی، ملی و ارزشی در ساختار و محتوا نوشته شده‌اند و نویسنده با شناخت کافی از ادبیات و قصه‌های ایرانی به توسعه فرهنگ اصیل و عامه ایرانی از طریق تقویت فضاهای فانتزی و تخیلی در سینمای کودک و نوجوان پرداخته است.

بر اساس این فراخوان؛ طرح و فیلمنامه‌ای می‌تواند در مسابقه شرکت کند که قبلا بر اساس آن فیلمی ساخته نشده باشد و برای طرح و فیلمنامه اقتباسی ذکر نام اصلی اثر، نویسنده و مترجم آن ضروری است.

همچنین در این فراخوان آمده است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آثار اقتباسی برگزیده براساس کتاب‌های چاپ شده از سوی کانون، جوایزی ویژه اهدا خواهد شد. و بنیاد سینمایی فارابی نیز براساس الویت‌های فرهنگی خود و شورای راهبردی و سیاست‌گذاری سینمای کودک، اثر برگزیده بخش مسابقه را خریداری و در مراحل تولید حمایت خواهد کرد.

فیلمنامه‌نویسان و صاحبان طرح در صورت تمایل برای شرکت در این مسابقه می‌توانند طبق شرایط و مقررات، فیلمنامه و طرح‌های خود را به دبیرخانه مسابقه تحویل یا ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ است.

علاقه‌مندان برای دریافت و تکمیل نمونه فرم و سایر اطلاعات مورد نیاز  می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.icff.ir مراجعه کنند.

نشانی دبیرخانه مسابقه: تهران، خیابان جمهوری اسلامی خیابان سی تیر پلاک ۷۵، بنیاد سینمایی فارابی

(Visited 63 times, 1 visits today)