فاطمه دانشور در تذکر پیش از دستور خود در جلسه اخیر شورای شهر تهران با یادآوری اظهارات شهردار تهران در خصوص وجود ۲۰۰ هزار فرد نیازمند به نان شب  در شهر تهران گفت: قالیباف اظهار کرده با شناسایی ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار نفر اغنیا می‌توانیم، مشکلات این تعداد را حل کنیم.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر با طرح این سوال که منبع این‌ آمار کجا است؟ گفت: استفاده از عبارت محتاج بودن به نان شب علمی نیست و باید مشخص شود؛ منظور فقر مطلق است یا فقر نسبی. دو سال است در شورا فریاد می‌زنم، آمار کودکان کار و خیابان را می‌خواهم و زمانی که نمی‌توانیم آمار به‎روز و کارشناسی از این کودکان داشته باشیم که شاید تعدادشان به ۲۰ هزار نفر هم نرسد، نمی‌توانیم از ۲۰۰ هزار نفر نیازمند صحبت کنیم.

دانشور گفت: این سخنان شهردار من را به یاد طرح هبه انداخت که براساس آن قرار بود، اجناسی را از اغنیا گرفته و به فقرا بدهیم، اما این طرح ناکارآمد بود و هیچ‎کدام از ان جی او هایی که تاکنون بازدید کردم، از این طرح چیزی نگرفته‌اند.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه شورا مصوبه‌ای در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: از شهرداری می‌خواهم اقداماتش برای حمایت از کودکان کار و خیابان در چارچوب مصوبات شورای شهر باشد.

او گفت: زمانی‎که پرسیدم، چرا کمیته امداد در موضوع کودکان کار و خیابان فعالیت نمی‌کند، پاسخ داده شد که این اقدام در حوزه مدیریت کمیته امداد نیست.

دانشور با تاکید براینکه در موضوع کودکان کار و خیابان دولت، مجلس و شهرداری مردود هستند، گفت: از نظر من در بین روفوزه‌ها شهرداری نمره ۹ را دارد و دولت نمره ۴ و در این میان تنها دلخوشی ما بیانات رهبری بود که فرمودند کودکان افغان باید به مدرسه بروند، مساله‌ای که فعالان مدنی به خاطر آن سال‌ها زحمت کشیده بودند.

(Visited 64 times, 1 visits today)