مرکز آموزش‎­های کاربردی و تخصصی آزاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دوره آموزشی تربیت مربی فلسفه برای کودکان (مقدماتی) را برگزار می‎کند.
به نقل از مهر، گروه فلسفه و فکرپروری برای کودکان و نوجوانان (فبک) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دوره تربیت مربی سال ۱۳۹۴خود را توسط اساتید مبرز این حوزه و در سه دوره مقدماتی، تکمیلی و عملی برگزار می‌کند.
هدف از این دوره، تربیت مربیانی است که ضمن آشنایی کافی با اصول و مفاهیم نظری برنامه فلسفه برای کودکان، توانایی مربیگری در کلاس درس را داشته باشند.
محتوای دوره
دروس دوره مقدماتی به شرح زیر است:
– تاریخچه و مبانی اولیه فلسفه برای کودکان توسط دکتر مراد یاری دهنوی
– مبانی و پشتوانه‌های روان‌شناسی رشد شناختی در برنامه فلسفه برای کودکان توسط دکتر مهرنوش هدایتی
– نسبت فلسفه تعلیم و تربیت با فلسفه برای کودکان توسط دکتر سعید ضرغامی
– مبانی و کارکردهای حلقه کندوکاو توسط دکتر سید منصور مرعشی
– اصول تسهیلگری و ویژگی‌های تسهیلگر حلقه کندوکاو توسط دکتر مژگان رشتچی
– تفکر نقادانه توسط دکتر سعید ناجی
معرفی مدرسین
– دکتر مراد یاری دهنوی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، صاحب تالیف و ترجمه در زمینه فلسفه برای کودکان
– دکتر مهرنوش هدایتی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صاحب تالیفات در زمینه مبانی روان‌شناختی فلسفه برای کودکان
– دکتر سعید ضرغامی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، صاحب تالیف در حوزه فلسفه تعلیم و تربیت
– دکتر سید منصور مرعشی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، صاحب تالیف در حوزه فلسفه تعلیم و تربیت
– دکتر مژگان رشتچی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران شمال، صاحب تالیف و ترجمه آثار متعدد در زمینه آموزش و فلسفه برای کودکان
– دکتر سعید ناجی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صاحب تالیفات متعدد در زمینه فلسفه برای کودکان
آموزش علمی همراه با کارگاه‎های عملی
دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان در سه دوره مقدماتی، تکمیلی و عملی برنامه‌ریزی شده است که دوره‌های اول و دوم به صورت نظری – عملی و دوره سوم صرفا به صورت عملی برگزار خواهد شد.
منابع آموزشی
منابع آموزشی کارگاه تربیت مربی فلسفه برای کودکان، ۱۲ درسنامه تالیفی به این منظور در گروه فبک است که پوشش‌دهنده ابعاد مختلف برنامه فلسفه برای کودکان است و هرکدام توسط یکی از اساتید بارز در حوزه مربوطه نگاشته شده و به زودی چاپ و منتشر خواهد شد. در دوره مقدماتی ۶ درسنامه و در دوره تکمیلی ۶ درسنامه دیگر تدریس خواهد شد. در دوره عملی نیز اصول مربیگری فلسفه برای کودکان در عمل و در حلقه‌های کندوکاو با دانش‌آموزان و مربیان تمرین خواهد شد.
مدت زمان دوره مقدماتی: ۲۴ ساعت (۶ جلسه، هر جلسه ۴ ساعت)
ساعت برگزاری: ساعت ۸ الی ۱۶
روز برگزاری: دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه
تاریخ برگزاری دوره:  ۲۹، ۳۰ و ۳۱ تیرماه ۹۴
مهلت ثبت نام: ۱۰ تیرماه ۹۴
به کسانی که در هر سه دوره مقدماتی، تکمیلی و عملی شرکت کنند، گواهی­نامه علمی و رسمی شرکت در دوره آموزشی ارائه خواهد شد. این گواهی­نامه قابل ترجمه و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
علاقه‎مندان با مراجعه به سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگ ثبت نام را تکمیل و همراه با مدارک مورد نیاز به مرکز آموزش‎­های کاربردی و تخصصی آزاد پژوهشگاه تحویل دهند و یا اسکن مدارک مذکور را به نشانی اینترنتی ارسال نمایند.
ارائه اصل فیش بانکی الزامی است لذا در صورت ارسال اینترنتی مدارک، اصل فیش را تا جلسه اول دوره نزد خود نگهدارید.
برای مشاوره و ثبت نام در دوره، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ با شماره تلفن  ۸۸۶۲۴۴۸۵-۰۲۱ خانم عبدالهی تماس بگیرید.
نشانی ثبت نام و مکان برگزاری دوره : تهران – بزرگراه کردستان – نبش خیابان ۶۴ غربی – پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
نشانی ثبت نام اینترنتی: workshop.ihcs@.gmail.com
(Visited 107 times, 1 visits today)