رییس مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان گفته است: ایران رتبه پنجم حوادث ترافیکی دنیا را دارد که این جایگاه شایسته نیست.
شاهرخ یوسف‌زاده چابک در حاشیه همایش «ایمنی راه برای کودک» با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: کودکان یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند.
 به گفته یوسف‎زاده در سال ۹۲ یک‌هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند، افزود: در این سال هر پنج ساعت یک دانش‌آموز جان خود را از دست داد.
رییس مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان با بیان اینکه تعداد سال‌های عمر از دست رفته کودکان زیاد است، گفت: صدمات روحی و روانی و اجتماعی کودکان در تصادفات ترافیکی جبران‌ناپذیر است.
 اعلام هشدارها از طریق ارائه آمار را یکی از وظایف دانست و تصریح کرد: مرکز ترومای جاده‌ای نخستین همایش ایمنی راه را برگزار کرد تا تاثیرات منفی آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی در کودکان را گوشزد کند.
یوسف‌زاده چابک درباره جایگاه ایران در حوادث ترافیکی دنیا خاطرنشان کرد: با وجود اقدام‌هایی که برای جلوگیری از تلفات جاده‌ای صورت گرفته است، هنوز ایران رتبه پنجم حوادث ترافیکی را در دنیا دارد که این جایگاه شایسته نیست.
لازم به ذکر است سیستم تحقیقات ترومای جاده‌ای با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های مردم با اطلاع‌رسانی مطلوب برای پیشگیری از بروز تروما، ارائه راهکارهای برنامه‌های افزایش ایمنی افراد به منظور پیشگیری از صدمات و… راه‌اندازی شده است.
سیستم تروما در گیلان به عنوان الگوی تمام نقاط کشور برای نخستین بار ایجاد شده و برقراری سیستم هوشمند برای شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت در درمان بیماران ترومایی از اهداف دیگر آن است.
…………………………………..
منبع: ایرنا
(Visited 37 times, 1 visits today)