دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: متن سند ملی حقوق کودک تا پایان اردیبهشت ماه برای ارایه به مراجع ذیربط نهایی شود.
به نقل از وزارت دادگستری، مظفر الوندی در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع گفت: چهار نشست تخصصی نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان در سال گذشته برگزار و مقالات این نشست‎ها و سخنرانی‎ها برای ارایه به تصمیم‎گیران و تصمیم‎سازان حوزه کودک تدوین شده است.
او همچنین به انجام مقدمات برگزاری همایش چشم‎انداز حقوق کودک در جمهوری اسلامی با همکاری ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، دانشگاه علوم قضایی و همچنین معاونت حقوقی قوه قضاییه در اواخر اردیبهشت‎ماه اشاره کرد و گفت: این همایش برای نزدیکی دیدگاه‎های مسوولان و دست‎اندرکاران در سازمان‎های دولتی و غیر دولتی برگزار می‎شود و مقدمه‎ای برای انجام فعالیت‎های آتی مرجع خواهد بود.
به گفته الوندی روند اجرایی بانک اطلاعات کودکان کشور از مهر سال ۹۳ آغاز شد و با توجه به برگزاری جلسات متعدد و منظم کارشناسی در این خصوص، انتظار می‎رود فاز اول این بانک اطلاعاتی تا شهریور سال جاری عملیاتی و راه‎اندازی شود.
او همچنین «برخورداری از آموزش حق همه کودکان» را شعار امسال مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری اعلام کرد.
در این جلسه همچنین نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، گزارش‎هایی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، مصرف مواد مخدر در بین کودکان و همچنین دستاوردهای بین‎المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق کودک ارایه کردند.
……………………………….
منبع: روابط عمومی وزارت دادگستری
(Visited 36 times, 1 visits today)