صندوق کودکان ملل متحد، کشتار و نقض حقوق کودکان و وضعیت رفاهی آن‎ها را در یمن نگران‎کننده خواند. سخن‎گوی یونیسف در نشست خبری روز سه‎شنبه خود در ژنو با ارائه آمار سازمان ملل، افزایش ۴۰ درصدی تلفات جانی و مجروحان در سال ۲۰۱۴ و افزایش ۱۰۰ درصدی حملات به مدارس و بیمارستان‎ها را نگران‎کننده عنوان کرد.

به استناد آمار یونیسف، یمن همچنان بعد از افغانستان با ۴۷ درصد سو تغذیه در کودکان جزو فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‎آید.
بولیراک سخن‎گوی یونیسف در این رابطه گفت، کودکان یمنی با تهدیدهای بسیاری مواجه هستند. او مین‎گذاری،حمله هواپیماهای بدون سرنشین،حملات انتحاری و خشونت‎های جنسی را از جمله شایع‎ترین خطرات رو به رشد در برابر کودکان یمن برشمرد.
او از کلیه گروه‎های درگیر خواست ضمن خویشتن‎داری، مدارس، بیمارستان‎ها و اهداف غیرنظامی را از آتش درگیری‎ها مصون نگه دارند.
سازمان ملل وضعیت اقتصادی مردم یمن را تحت تاثیر بحران اخیر بسیار آسیب‎پذیر خواند. قطع کمک‎های صندوق رفاه اجتماعی دولت از اوایل سال میلادی جاری باعث شده ۳۵ درصد جمعیت یمن که با این کمک‎ها امرار معاش می‎کردند تحت بدترین شرایط، بدون حمایت مالی گرفتار بمانند.
حدود ۲۰۰ هزارکودک در یمن تحت تاثیر مستقیم از بحران اخیر و یا بسته شدن مدارس از این بحران دچار آسیب‎های جدی شده‎اند.
یونیسف به علت ناتوانایی مالی دولت یمن در پرداخت هزینه واکسن کودکان، مسئولیت پرداخت مخارج واکسن کودکان را تقبل کرده است. این نهاد برای تامین هزینه‎های کودکان و مادران در سال ۲۰۱۵ میلادی نیازمند ۶۰ میلیون دلار اعتبار مالی است.

(Visited 80 times, 1 visits today)