نیزار زاکا، دبیر کل اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب، در همایش بین‎المللی فضای مجازی پاک گفت: عمده رگولاتوری‎ها با ایجاد فیلترینگ افراطی دسترسی به اینترنت را از حالت انتخاب خارج می‎کنند در حالی‎که باید میزان دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت را مدیریت کنند.
او اینترنت را گسترده‎ترین کتابخانه دیجیتال دنیا دانست و گفت: نمی‎توان اینترنت را از بخش آموزش جدا کرد زیرا اکنون بخش زیادی از آموزش مبتنی بر اینترنت است.
زاکا وظیفه خانواده‎ها در قبال فعالیت کودکان در فضای مجازی را نظارت بر فعالیت‎های آن‎ها مانند فضای حقیقی دانست.
دبیر کل اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد کمپین‎های بین‎المللی و گسترده به منظور ایجاد راهکارهای ضروری برای استفاده کودکان از اینترنت خبر داد و گفت: این کمپین‎ها از شرکت‎های خصوصی و ارایه دهندگان اینترنت درخواست دارند تا برنامه‎های محافظت فضای مجازی را در اولویت محصولات تولیدی خود قرار دهند.
به گفته زاکا اکنون شرکت Macoffe بسته محافظت از فضای مجازی ویژه خانواده‎ها را تولید و در اختیار کاربران خود قرار داده است.
دبیر کل اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب همچنین خواست تا با توجه به عضویت ایران در صندوق کودکان ملل متحد (unicef)، ایران نیز عضو کمپین‎های بین‎المللی ایجاد فضای مجازی پاک شود.

(Visited 63 times, 1 visits today)