به گفته یک مقام امدادرسان در نیجیریه، حدود ۸۰ کودک که از یک اردوگاه تحت کنترل بوکوحرام در کامرون نجات یافته‎اند اسم خود و اینکه از کجا آمده‎اند را به یاد نمی‌آورند.

کریستوفر فومونیو از مدیران موسسه دموکراتیک ملی (ان دی آی) که در آمریکا مستقر است گفت: این کودکان – که پنج تا ۱۸ ساله هستند – انگلیسی، فرانسوی یا هیچ کدام از زبان های محلی را صحبت نمی‎کنند. این کودکان در ماه نوامبر در اردوگاهی در شمال کامرون پیدا شدند. گروه بوکو حرام که در نیجریه فعال است عملیات خود را اخیرا به کامرون هم افزایش داده و در پی ایجاد یک حکومت اسلامی در شمال شرقی نیجریه است. این گروه چندین شهر و روستا در منطقه را کنترل می‎کند و اخیرا با داعش (گروه دولت اسلامی) بیعت کرده است.

این کودکان را نیروهای امنیتی پس از کسب اطلاعاتی از خبرچینان در کامرون نجات دادند. محل نگهداری آنها در ظاهر مکتبی برای آموزش قرآن بود. به گفته فومونیو  که از یک مرکز کودکان بی‎سرپرست که این کودکان اکنون دوره بازپروری را در آن می‎گذرانند بازدید کرده است طولانی بودن دوره اسارت این کودکان و بمباران ذهن آنها با ایدئولوژی جهادی، باعث شده که هویت خود را گم کنند.

او گفت:‌ “تماس آنها با والدینشان قطع شده. تماس آنها با مردم روستایشان قطع شده، آنها قادر نیستند به زبانی روشن در مورد خود توضیح بدهند تا روابط خانوادگی‎شان کشف شود، آنها حتی نمی‎توانند اسم خود را بگویند.”

(Visited 172 times, 1 visits today)