نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صبح دیروز ۲۲ مهر پایان یافت و برگزیدگان در بخش های مختلف معرفی شدند. مراسم اختتامیه این جشنواره در سالن بوعلی همدان برگزار شد و پس از سخنرانی مسئولان، برندگان جشنواره در دوبخش کودک و نوجوان معرفی شدند.

در بخش دیگری از این برنامه بزرگداشتی برای بهرام شاه محمدلو ، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد. در این بخش پرویز پورحسینی روی صحنه آمد و گفت: آقای شاه محمدلو را از سال ۵۰ که هم دوره ما بودند، می شناسم. ایشان از سال ۴۸ اولین گروه را در کنار خانم شان و دیگران در کانون تشکیل دادند و نمایش های جدی را اجرا کردند. بیش از صد اثر نمایشی داشته اند که همگی قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: در نمایش یک جفت کفش برای زهرا، خانم فاطمه معتمدآریا و آقایان ایرج طهماسب و حمید جبلی برای اولین بار معرفی شدند. او با نام بردن از تعدادی از آثار تلویزیونی و تئاتری شاه محمدلو گفت: خسته نباشی بهرام.

در ادامه مجری مراسم از راضیه برومند همسر و همکار بهرام شاه محمدلو خواست روی صحنه بیاید. برومند با حضور روی سن گفت: من هیچ کاری برای ایشان نکرده ام و آقای شاه محمدلو خیلی چیزها را به من یاد داده اند. ترجیح می دهم به عنوان یک همسر درباره او صحبت نکنم. بیشتر او را بازیگر، کارگردان و تهیه کننده ای می بینم که بسیار حساس، موشکاف و نکته بین است و کار کردن با ایشان اصلا آسان نیست. ترجیح می دهم در کارهای ایشان شرکت نکنم، به خصوص که بخواهم در این آثار بازیگر باشم، چون دیوار کوتاهه من هستم.

پورحسینی از او خواست درباره زندگی با این هنرمند و چگونگی بزرگ کردن دو فرزندشان صحبت کند که برومند در پاسخ گفت: ما روز های شیرینی هم داشتیم. واقعا کار مشکلی است با توجه به این که من با کسی زندگی می کنم که هم هنرمند است و هم بهرام شاه محمدلو است که دو برابر آدم حساس تری است و گاهی بداخلاق هم می شود. پورحسینی در پایان از حاضران خواست از این هنرمند که در تمام این سالها شرافتمندانه زندگی کرده، تقدیر کنند. لوح افتخار و تندیس شاه محمدلو توسط وزیر ارشاد، استاندار همدان و معاون هنری وزیر به وی اهدا شد.

شاه محمدلو پس از دریافت تندیس خود گفت: وقتی داشتم به اینجا می آمدم به دلیل حجم محبتی که دوستان به من منتقل می کنند حس کردم نتوانم این همه را تحمل کنم. حالا هم این حجم پرشده و تنها با چند قطره اشک در اینجا می توانم آن را خالی کنم.

در ادامه با داوری هیاتی متشکل از رضا بابک، عباس جهانگیریان و هنگامه مفید، اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

بخش کودک:

-هیئت داوران از دو کودک هنرمند و بازیگر نمایش “دزدادن دریایی” به نام کیمیا و ماهان دهقان تقدیر می کند.

الف- جوایز بخش موسیقی:

هیئت داوران همچنین از بهنام فراهانی برای نمایش “۲+۲” و حامد جهانبخش برای نمایش “دوست شگفت انگیز نیک” تقدیر به عمل می آورد.

جایزه برگزیده موسیقی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸ ملیون ریال به صورت مشترک تقدیم می شود به سعید تهرانی برای نمایش “آوای تار” و شهروز هماوران برای نمایش “اخمالوخان”

ب- بخش طراحی لباس:

هیئت داوران از طراح لباس نمایش “۲+۲” یعقوب صدیق جمالی تقدیر به عمل می آورد. هیئت داوران جایزه دوم طراحی لباس که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ ملیون ریال است را به شیدا صفوی برای طراحی لباس نمایش آوای تار تقدیم می کند. هیئت داوران جایزه اول طراحی لباس را شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۴ ملیون ریال به زهرا یعقوبی برای طراحی لباس نمایش “رینارد روباهه” تقدیم می کند.

ج- بخش طراحی صحنه:

هیئت داوران از سینا ییلاق بیگی برای نمایش “رینارد روباهه” تقدیر به عمل می آورد. هیئت داوران جایزه دوم طراحی صحنه شامل لوح تقدیر و مبلغ دو ملیون ریال را تقدیم می کند به فاطمه سلطان حسینی برای نمایش “آوای تار”. هیئت داوران جایزه اول طراحی صحنه شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۴ ملیون ریال را به محمدرضا فلاحی برای نمایش “سام بازییوجونتو” اهدا کرد.

د- بخش بازیگری مرد:

هیئت داوران از امیر باباشهابی برای بازی در نمایش “ستاره های جیبی” و محمد حاجی بابایی برای بازی در نمایش “دوست شگفت انگیز نیک” تقدیر می کند.

هیئت داوران جایزه دوم بازیگری مرد را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۴ ملیون ریال به مهرداد باقری برای بازی در نمایش “اخمالوخان” تقدیم می کند.

هیئت داوران جایزه اول بازیگری مرد را شامل تندیس جشنواره لوح تقدیر و مبلغ ۸ ملیون ریال به صورت مشترک به آقای حمید رضا حسینعلی برای بازی در نمایش “اخمالوخان” و عبدالله آتشانی برای بازی در نمایش “رینارد روباهه” تقدیم می کند.

و- بخش بازیگری زن:

هیئت داوران از شادی امیری برای بازی در نمایش” ۲+۲″ تقدیر می کند. هیئت داوران جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۴ ملیون ریال را به شیرین کاشفی برای بازی در نمایش “آوای تار” اهدا می کند.

هیئت دوران جایزه اول بازیگری زن را شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۸ میلیون ریال تقدیم می کند به آنالی شکوری برای بازی در نمایش “اخمالوخان”

ه- بخش کارگردانی:

هیئت داوران از نیما بیگلریان برای کارگردانی نمایش “ستاره های جیبی” تقدیر می کند.

هیئت داوران جایزه دوم کارگردانی را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵ ملیون ریال به فریبا دلیری برای کارگردانی “آوای تار” اهدا می کند.

هیئت داوران جایزه اول کارگردانی خود را شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ نقدی ۱۰ ملیون ریال تقدیم می کند به امیر مشهدی عباس برای کارگردانی نمایش “اخمالوخان”.

هیئت داوران در این بخش جایزه ویژه خود را شامل تندیس جشنواره؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال به گروه نمایش” سام بازیو جونتو” تقدیم می کند.

ی- بخش نمایشنامه نویسی:

هیئت داوران لوح تقدیر خود را به هادی حسنعلی برای نمایش نامه “آوای تار” اهدا می کند. هیئت داوران جایزه دوم خود را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵ ملیون ریال به خالق استواری برای نمایشنامه سام بازیو جونتو اهدا می کند.

هیئت داوران جایزه اول خود را شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به آقای امیر مشهدی عباس برای نمایشنامه “اخمالوخان” اهدا می کند.

آرا هیئت داوران بخش نوجوان نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

بخش موسیقی:

هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ ۴ ملیون ریال را به آهنگساز افسانه های نو بابک نصیری خواه اهدا کرد. جایزه ویژه شامل تندیس و لوح تقدیر و مبلغ ۸ ملیون ریال را سارا بیگدلی شاملو – روزبه فدوی و پویا پورامین اهدا می کند.

طراحی لباس:

هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به طراح لباس نمایش “تا آنجا که او به یاد داشت” اکرم ابولمعالی اهدا می کند. جایزه ویژه این بخش شامل تندیس و لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال به طراح لباس نمایش پریماه در آسمان زیبا موسوی اهدا می کند.

طراحی صحنه:

لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال به طراحان صحنه نمایش “مترسک” ویشکا آسایش و محمدحسن معجونی اهدا می شود. جایزه ویژه این بخش شامل تندیش جشنواره لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال اهدا می شود به طراح نمایش “من- من –من” مهدی فرشیدی سپهر.

بازیگری زن:

لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال به بازیگر نمایش “پریماه در آسمان” معصومه کاظمی اهدا می کند. جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ریال به بازیگر نمایش “تا آنجا که او به یاد داشت” آسیه بنی طبا اهدا شد.

بازیگری مرد:

لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال به مهدی فرشیدی سپهر بازیگر نمایش “من- من- من” اهدا شد. جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ریال به بازیگر نمایش هوتن شکیبا بازیگر نمایش مترسگ اهدا شد.

نمایشنامه نویسی:

لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال به اکرم ابوالمعالی نویسنده “تا آنجا که او به یاد داشت” اهدا شد. جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مهدی فرشیدی سپهر نویسنده نمایشنامه “من- من- من” اهدا شد.

کارگردانی:

لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال به محمدحسن معجونی کارگردان نمایش “مترسگ” اهدا شد. جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مهدی فرشیدی سپهر کارگردان “من من من” اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران:

جایزه ویژه شامل تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال به خاطر تلاش پیگیر، هماهنگی مبتکرانه گروهی اهدا می شودد به گروه بازیگران عروسکی نمایش “گلاب” به کارگردانی محسن پورقاسمی

هیئت داوران: مریم سعادت، پرویز پورحسینی و قطب الدین صادقی

برگزیده های بخش خیابانی

نتایج بخش مسابقه نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

طرح و ایده:

جایزه طرح و ایده برگزیده به الهام فتاحی برای نمایش “زندگی در اعماق اقیانوس” اهدا و از علی رحیمی برای “گردان آبنبات چوبی” تقدیر شد.

کارگردانی:

کارگردان برگزیده این بخش زهرا مریدی برای نمایش “زندگی در اعماق اقیانوس” بود و از مهدی حبیبی کارگردان نمایش “ماشین اسباب بازی” تقدیر شد.

طراحی صحنه و لباس:

جایزه برگزیده به راضیه پاشایی و مهدی حبیبی برای نمایش های “ماشین اسباب بازی” و “اسطوره بچه های ایرانی” اهدا شد.

بازیگران کودک:

لوح تقدیر به محمدمهدی محمودی برای ماشین “اسباب‌بازی”، زهرا رادپور برای “اسطوره بچه‌های ایرانی”،‌ فاطیما پورقاسمی برای “قصه‌های ننه متل”، متین جعفری برای “اسطوره‌های ایرانی” تقدیم شد.

بازیگری مرد:

برگزیدگان: فرامرز قلیچ‌خانی برای نمایش “اون پایین آنتن نمی‌ده” و مهدی کوثری برای نمایش بیگانگان در شهر و تقدیر از مهدی چایانی برای نمایش “مبارک و عروس باران”

گفتنی است، در بخش موسیقی، هیئت دوارن متشکل از رضا فیاضی،‌ مجتبی مهدی و منوچهر اکبرلو برگزیده ای را اعلام نکردند.

(Visited 77 times, 1 visits today)