بسیاری از والدین ویتنامی از محیط بد مدارس ویتنام شکایت دارند و این امر را دلیلی بر نارضایتی فرندان‎شان برای مدرسه رفتن می‌دانند.

هنگامی که والدین فرزندان‎شان را برای رفتن به مقطع ابتدایی آماده می‌کنند، مدرسه را جایی زیبا با کلاس‌های درس مجهز به میز و صندلی، با معلمان مهربان توصیف می‎کنند که کودک در آن محیط می‌تواند به شهروندی مفید برای کشورش تبدیل شود. اما بسیاری از کودکان پس از رفتن به مدرسه محیط آن را غیر قابل تحمل توصیف می‌کنند و معتقدند توصیفی که والدین‎شان از مدرسه داشته‌اند بیشتر شبیه به یک رویا است و اصلا واقعیت ندارد.

چند ماه پیش یکی از روزنامه‌های محلی گزارش کرده بود که معلمی یکی از شاگردان‎ش را مجبور به استادن در خرج از کلاس به مدت ۴ ساعت کرده بود چرا که درسش را به خوبی به یاد نمی‌آورده. همچنین بارها گزارش شده است که معلم‎ها در ویتنام به دانش‌آموزان‎شان سیلی می‌زنند.

یکی از والدین با نام مستعار چوان ۲۰۰۰ می‎گوید: «من دخترم را به مدرسه‎ای که مجهز به دوربین مدار بسته بود فرستادم. ما می‎توانستیم کلاس درس آنها را به صورت آنلاین ببینیم. من تصورم این بود که اولین روز مدرسه برای دخترم بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود در صورتی که ترس را می‌توانستیم به وضوح در چشم دانش‌آموزان ببینیم. معلم آنها مدام به بچه‌ها چشم‌غره می‌رفت و خط کش را به میز می‌کوبید.»

والدین دیگر نیز این روش آموزش را غیر قابل درک خواندند و معتقد بودند فرزندان‎شان هیچ علاقه‌ای به مدرسه رفتن ندارند چرا که نه تنها مدرسه برای‎شان جذابیتی ندارد، بلکه معلم‌ها با آنها رفتار مناسبی ندارند و محیط مدرسه برای‎شان ترسناک کرده‌اند.

منبع:

http://english.vietnamnet.vn/fms/education/26104/vietnamese-children-have–old-head-on-young-shoulders–.htmlvietnam

(Visited 57 times, 1 visits today)