امروز علاقه‌مندان به ورزش با برگزاری یک دو همگانی ماراتن به خیابان‌های دهلی رفتند، در میان آنها کودکانی که با ناملایمات بسیاری در زندگیشان دست و پنجه نرم می‌کنند نیز درکنار همسالان خود به چشم می‌خوردند.

این کودکان شامل ۱۵۰ دختر و پسر کوچکی بودند که همواره در شرایط سخت کاری چه به عنوان کارگران ساختمانی و چه به عنوان اعضای گروهک‎های قاچاق مشغول به کار هستند. خواسته تمام NGOهای کودکان دسترسی تمام کودکان به آموزش و پرورش و زندگی کودکان به مانند یک کودک است.

تمام این ۱۵۰ کودک برای یک هدف خاص و مشترک می‌دویدند، آنها می‌خواهند سیاستمداران هند و تمام جهانیان به آنها به عنوان یک موجود باارزش بنگرند، موجودی که ارزش سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر را دارد، موجودی که حقش آینده‌ای بهتر از آنچه که دیگران تصورش را می‌کنند است.

موجودی که می‌خواهد به جهانیان ثابت کند تجربه کردن دیگر کافی است، دیگر نباید تاوان پس داد. جیات ۱۲ ساله که از منطقه اوتار پرادش به دهلی آمده بود می‌گوید: «زندگی در این حالت عادلانه نیست، در هیچ جای دنیا هیچ کودکی نباید در شرایط غیر انسانی قرار بگیرد، محل زندگی و مدرسه کودکان باید مناسب باشد.» جیات بهتر از هر کس دیگری معنای کودکی از دست رفته را می‌فهمد، چرا که او تمام وقت خود را صرف کار کرده است. او با شرکت در این ماراتن قصد دارد به منظور جلب توجه جهانیان این حقیقت را به گوش همگان برساند که کودکان حق زندگی مناسبی را دارند تا بتوانند در آینده انسان‎های سالمی باشند.

دولا موهاپاترا مدیر هندی فدراسیون ملی حمایت از کودکان کار می‌گوید: «ممکن است کودکان بسیاری در مناطق فقیر نشین و در خانواده‌های فقیر متولد شوند و از این طریق به حاشیه ذهن سیاستمداران و دیگر مردم جهان رانده شوند، این کودکان با شرکت در این ماراتن می‌خواستند خود را به جهانیان نشان دهند و با صدایی رسا فریاد بزنند که متاسفانه ما وجود داریم، همانطوری که ظلمی که در حق ما می‌شود به وضوح وجود دارد، ما هیچ لذتی از دورانی که سپری می‌کنیم نمی‌بریم پس به ما کمک کنید.»

منبع: http://www.business-standard.com/generalnews/news/children-join-delhi-half-marathon-forcause/62640

(Visited 56 times, 1 visits today)