اغلب هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه المپیک، جمعه شب پس از ماه ها تمرین به صحنه آمده بودند. اما نه بیمار کوچک بیمارستان “Great Orman Street Hospital”، پیش از آن تنها یک بار آن هم در روز سه شنبه تمرین کرده بودند؛ زمانی که دنی بویل، کارگردان مراسم افتتاحیه برای آنها شرح داد که این نمایش یکی از محوری ترین برنامه های مراسم افتتاحیه خواهد بود.

البته از این کودکان که برخی از آنها به بیماریهای صعب العلاج مبتلا هستند از چند ماه قبل خواسته شده بود که در این مراسم ایفای نقش کنند؛ اما تنها جزئیات کمی درباره ارتباط این برنامه با خدمات بیمه درمانی و بیمارستان مشهوری که در آن بستری هستند به آنها اطلاع داده شده بود.

به گزارش تلگراف، یکی از این کودکان سیمون لینچ-پرایم ۱۰ ساله از شمال لندن است که در سن دو سالگی در این بیمارستان تحت عمل جراحی تومور مغزی قرار گرفته بود. سیمون همچنان برای درمان مشکلات بینایی و شنوایی مرتبط با عمل به درمان های خود در بیمارستان ادامه می دهد. نیام بودلر ۱۲ ساله تنها شش سال داشت که با تشحیص یک بیماری نادر کلیوی و مثانه در این بیمارستان بستری شد. بیماری او مستلزم انجام عمل جراحی، درد زیاد و درمان های طولانی مدت است. در طول این سال ها خیریه بیمارستان به او به خاطر شهامت اش چندین بار جایزه داده است.

نیام درباره هیجان جمعه شب می گوید: “شگفت انگیز بود. وقتی صحنه روشن شد به خاطر بودن در آنجا واقعا احساس خاص بودن داشتم و اینکه نماینده همه کودکان هستم.”

لوتی کینگ ۱۰ ساله، از کینگستون در سن هشت سالگی به خاطر یک تومور مغزی عمل شد و حالا هر سه ماه یکبار اسکن مغزی انجام می دهد. او می گوید: “بدون وجود بیمارستان گریت اورماند من نمی توانستم آنجا باشم، افتخار می کنم که برای این برنامه انتخاب شدم.”

از دیگر کودکان حاضر در این برنامه الکس پلانک ۱۱ ساله از بکنهام، کنت است که به خاطر مشکلات قلبی حاد تا به حال چندین عمل جراحی انجام داده و پرسیوس سانوسی ۱۳ ساله از رومفورد که به خاطر یک عارضه جمجمه و صورت به نام سندرم کروزون که ساختار استخوانی را تحت تاثیر قرار می دهد در بیمارستان بستری شده است.

در نمایش، این کودکان بیمار به صدها کودک خواب آلود شب خیر می گویند. در همین حال یک دختر جوان داستان کلاسیک پیتر پن را می خواند- پیش از راه رسیدن خواب و کابوس های آن. انتخاب این داستان عمدی بوده است. نویسنده آن، جی ام بری همه حقوق نمایش آن را به بیمارستان واگذار کرده است که با هر بار به صحنه رفتن آن حق امتیاز و قسمتی از سهم فروش کتاب را دریافت می کند.

سایر کودکان بیمارستان که در این نمایش حضور داشتند عبارتند از آلیس گراندر ۱۰ ساله از هانتینگتون که مبتلا به کیست فیبروتیز است و باید هر سه ماه به مدت دو هفته متوالی برای درمانهای فیزیو و آنتی بیوتیک های IV در بیمارستان حضور داشته باشد.

سیدنی برونه، ۱۲ ساله از استوکتون که به خاطر تنگ شدن نای و مشکلات تنفسی به طور مکرر تحت عمل جراحی نای قرار گرفته است.

متیو پانتر ۹ ساله از جیلینگهام، کنت که پس از انجام عمل پیوند قلب و ریه به طور مرتب برای انجام اسکن و معاینه به بیمارستان مراجعه می کند و مارک متیوس ۸ ساله از شمال لندن که در سال گذشته در بیمارستان تحت جراحی پیوند کلیه قرار گرفت.

(Visited 325 times, 1 visits today)