قدرت موسیقی، ما انسان ها را برمی انگیزد و به احساساتمان چنگ می زند. دقیقا به همین دلیل است که پژوهشگران دانشگاه “UCLA” در آمریکا می کوشند با استفاده از موسیقی، به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کنند.

درک احساسات خود و دیگران برای این کودکان بسیار دشوار است و این مشکل، شانس برقراری ارتباط موثر با دیگران و دوست‌یابی را در آن ها کاهش می دهد. در نتیجه بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم در نوعی انزوای اجتماعی و تنهایی به سر می برند.

مولنار زاکاس، پژوهشگر دانشگاه “UCLA” در این باره می گوید: “موسیقی حق ذاتی همه کودکان است. توانایی گوش‌ دادن به موسیقی و لذت بردن وهمکاری در اجرای آن، برای رشد کودک به اندازه آموزش ریاضی و خواندن و نوشتن ضروری است.”

وی افزود: “علاوه بر این مزایای عقلی، قدرت خارق‌العاده موسیقی در بکارانداختن حافظه و احساسات و ایجاد پیوندهای احساسی، ذهنی و انسانی میان افراد، بسیار ارزشمند است.”

مولنار زاکاس اضافه کرد: “امیدواریم بکار بردن موسیقی برای کودکان مبتلا به اوتیسم، یک درمان سرگرم کننده و کم‌هزینه برای کمک به آن ها باشد تا بتوانند احساسات را در روابط و زندگی روزمره خود تشخیص داده و درک کنند. رشد توانایی تشخیص احساسات اجتماعی، این کودکان را قادر می سازد روابط اجتماعی عمیق ‌تری بوجود آورند و بدین ‌ترتیب کیفیت زندگی خود را به مقدار زیادی بهبود بخشند.”

khabekoodak.jpg

(Visited 80 times, 1 visits today)