“استیفن هاوکینگ” دانشمند و فیزیکدان معلول در شرایطی در مراسم افتتاحیه رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن سخنرانی کرد که براساس اعلام پزشکان قرار بود ۴۷ سال پیش از دنیا برود.

بیش از ۸۰ هزار تماشاگر بامداد روز پنجشنبه از نزدیک شاهد مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره از رقابتهای پارالمپیک در ورزشگاه المپیک پارک بودند. در این مراسم “استیفن هاوکینگ” دانشمند معلول بریتانیایی برای ورزشکاران سخنرانی کرد. پزشکان در سال ۱۹۶۳ وقتی او تنها ۲۱ سال داشت اعلام کردند هاوکینگ تنها ۲ سال دیگر زنده خواهد ماند اما او اکنون ۷۰ سال سن دارد و در مراسم دیشب توسط دستگاه کامپیوتری که صدایش از آن طریق پخش می شد خطاب به ورزشکاران گفت: “به ستاره ها نگاه کنید نه به پاهایتان. با ذکاوت عمل کنید و هدف های بزرگ داشته باشید.”

پروفسور هاوکینگ در مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن رکورد شرکت کننده در این دوره از رقابتهای پارالمپیک شکسته شده و بیش از ۴۲۸۰ ورزشکار از کشور جهان در این رقابتها حضور دارند. این بیشترین تعداد شرکت کننده در تاریخ رقابتهای پارالمپیک است که نخستین بار در سال ۱۹۶۰ برگزار شد. “اسکار پیستوریوس” نخستین دونده ای که با پاهای مصنوعی در رقابتهای المپیک به همراه ورزشکاران سالم شرکت کرد پرچم دار مراسم افتتاحیه بود.

از ۲٫۵ میلیون بلیت این رقابتها تقریبا ۲٫۴ میلیون بلیت به فروش رسیده و تنها ۱۰۰ هزار بلیت باقی مانده که در طول ۱۱ روز برگزاری این رقابتها هر روز ۱۰ هزار تای آن به فروش خواهد رسید. بیش از ۵۰ درصد بلیت ها به قیمت ۱۰ پوند و یا کمتر از آن به فروش می رسد و به این ترتیب بیشتر هواداران می توانند آنها را خریداری کنند.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک لندن از ۸ تا ۱۸ شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می شود. کاروان ورزش ایران با ۷۹ ورزشکار جانباز و معلول در ۱۳ رشته ورزشى (۱۰ رشته جانبازان و معلولان و ۳ رشته نابینایان و کم‌بینایان) در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

(Visited 53 times, 1 visits today)