گروهی از والدین سازمانی را راه انداخته‌اند که در آن به کودکانشان که دچار معلولیت ذهنی هستند کارهای ساده‌ای همچون، غذا جویدن و لباس پوشیدن را می‌آموزند. این سازمان در کوالالامپور احداث شده است و هر ماه یک جشن خیریه برای پیشبرد اهداف این سازمان برگزار می‌کند.

داتوک شیلا مجید خواننده محبوب مالزیایی که در آخرین جشن این سازمان شرکت کرده بود می‌گوید: درست است که کارهایی که در اینجا به این کودکان استثنایی آموخته می‌شود بسیار ساده هستند، اما همین آموزش‎ها باعث استقلال بیشتر آنها می‌شود. در حال حاضر ۲۱ کودک در این سازمان آموزش می‌بینند که هزینه ماهانه اداره این سازمان حدود ۲۰ هزار رینگت است. این هزینه‎ها شامل حقوق کارمندان و معلمان، فیزیوتراپ‌ها و گفتار درمان‎ها است که به گفته فادیلا یاکین رئیس این سازمان، حجم عظیمی از این مبالغ را مردم نیکوکار می‌پردازند.

وی ادامه داد: نگهداری از یک کودک که دچار معلولیت ذهنی است والدین را خیلی زود پیر و فرسوده می‌کند، ما می‌خواهیم به والدین این کودکان این اطمینان را بدهیم که یک جایی غیر از خانه خودشان برای نگهداری از فرزندانشان وجود دارد. ما می‌خواهیم با هر چه مستقل کردن این کودکان زندگی را به کام هم والدین و هم خود کودکان شیرین‎تر کنیم. استقلال این کودکان به صرف زمانی زیاد همراه با صبر و رئوفت نیاز دارد. این کودکان احساسات لطیفی دارند لذا باید با آنها با ملایمت برخورد شود.

چان اولی پدری ۶۲ ساله است که پسرش به بیماری فلج مغزی هیپوتیک مبتلا است. وی می‌گوید پسر من ۳۰ سال سن دارد و با وجود علاقه بسیاری که به او دارم گاهی از اینکه هیچ زمانی برای انجام کارهای خودم نداشتم (به دلیل اینکه وی برای انجام تمام کارهایش به من متکی بود) گریه می‌کردم، اما از زمانی که پسرم را به این مرکز می‌آورم او قادر است حداقل ابتدایی‎ترین کارهایش را خودش انجام دهد و همین امر باعث ایجاد احساس رضایت بیشتری در من و پسرم شده است.

منبع: http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/7/8/nation/11625768&sec=nation

bf459_m_pg15sheila.jpg

(Visited 127 times, 1 visits today)