۳۶ درصد از کودکان فوکوشیما دچار رشد غیر طبیعی تیروئید شده‌اند. آیا کودکان ژاپنی پس از فاجعه راکتور هسته‌ای فوکوشیما دچار بحران و مشکلات پزشکی شده‌اند؟

به گزارش تلگراف پاسخ این سوال مثبت است، بر اساس مقاله‎ای که در بریتانیا منتشر شد، حدود ۳۶ درصد از کودکانی که شاهد حادثه فوکوشیما بوده‏اند دچار نوعی رشد غیر طبیعی در غده تیروئید شده‌اند.

بر اساس ششمین گزارشی که از سوی مدیریت بهداشت و درمان فوکوشیما در ماه آوریل منتشر شده، برای اولین بار ارقام نگران کننده‌ای برای جهانیان منتشر شد و در این مطالعه ۳۸ هزار و ۱۱۴ کودک محلی مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش تلگراف، ۱۳ هزار و ۴۶۰ کودک (۳۵%) دچار کیست یا ندول‌های تیروئید با طول ۰٫۱۹۶ اینچ که در حال رشد است شده‌اند. و کیست ۰٫۵% از کودکان بزرگتر از ۰٫۱۹۷ اینچ است. نائومی تاکاگی، دانشیار دانشکده پزشکی فوکوشیما و یکی از مقامات مسوول به تلگراف چنین گفت: “بله، بیش از ۳۵ درصد از کودکانی که در مطالعه شرکت کرده بودند دچار کیست یا غده شده بودند اما این به معنی ابتلا به سرطان نیست.”

تاکاگی افزود: “ما هنوز علت دقیق این موضوع را نمی‌دانیم، این مطالعه هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و بعید است که دلیل این رشد غیر طبیعی غده تیروئید تشعشعات رادیو اکتیو باشد.”

تاکاگی در حالی این سخنان را به زبان آورد که اثر منفی تشعشعات رادیو اکتیو بر تیروئید بر کسی پوشیده نیست. بر اساس گزارش انجمن تیروئد آمریکا، مشکلات تیروئیدی در اثر انتشار مواد رادیو اکتیو زمانی به وجود می‌آیند که مواد رادیو اکتیو در فضا پخش شود، سلول های غده تیروئید اگر مقدار زیادی از این مواد رادیو اکتیو را جذب کنند سرطانی می‌شوند. این انجمن در ادامه می‌افزاید: “کودکان و نوزادان بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند. در اوایل ماه جاری میلادی آساهی شیمبون خبرگزاری مستقل مطالعات رادیولوژیک گزارش داده بود که کودکان فوکوشیما به بیماری‎های مادام‌العمر تیروئید دچار شده‌اند.

Children in Fukushima

(Visited 60 times, 1 visits today)