کمپانی والت دیزنی تصمیم گرفته است برنامه‎های تبلیغاتی خود را درباره تنقلات خوراکی محدود کند. این غول بزرگ سینمایی طی مراسمی که روز گذشته با حضور میشل اوباما برگزار شد اعلام کرد که تبلیغ برخی مواد غذایی را در تلویزیون، رادیو و و برنامه‎های آنلاین دیزنی برای کودکان زیر دوازده سال متوقف می‎کند.

دیزنی همچنین به منظور اشاعه فرهنگ استفاده از مواد غذایی سالم، برچسب “میکی چک” مخصوص خود را به خوراکی‎هایی که مغذی و سالم می‎داند اختصاص خواهد داد. این حرکت تازه‎ترین اقدام در راستای تلاش‎های متعددی اعم از فعالیت‎های صنعتی داوطلبانه و سیاست‎های دولتی است که برای کمک به تغییر عادات غذایی مردم آمریکا در مصرف مواد پرکالری با ارزش غذایی کم و مقابله با اپیدمی چاقی در این کشور صورت می‎گیرد.

کمپانی دیزنی با دستورالعمل‎های جدیدی که در سال ۲۰۱۵ اجرایی خواهد شد، برای میزان کالری، چربی و قند اضافی غذاهای اصلی و تنقلات میان وعده محدودیت‎هایی را اعمال خواهد کرد.

نزدیک به یک سوم کودکان آمریکایی اضافه وزن دارند. نتایج یک تحقیق نشان می‎دهد که دیابت نوع ۲ و سایر بیماری‎های مزمن مرتبط با چاقی که تصور می‎شد صرفا مختص بزرگسالان است روزبه‎روز بیشتر در میان نوجوانان مشاهده می‎شود. بر اساس این اطلاعات، یکی از تاثیرگذارترین عوامل در بروز این مشکل تبلیغات تنقلات ناسالم است. با تصمیم جدید دیزنی، تبلیغات غذاهایی که حداقل‎های مطلوب را برآورده نکنند، در برنامه‎های کودک شبکه‎های دیزنی از جمله کانال ABC و Disney XD و وب سایت‎های کودکان این شرکت اجازه پخش نخواهند داشت.

(Visited 34 times, 1 visits today)