پلیس آمریکا طی یک عملیات مهم ۱۹۰ نفر را در ارتباط با هرزه‎نگاری کودکان در نقاط مختلف دنیا دستگیر کرده و در این بین ۱۸ کودک را نیز نجات داد. اغلب این دستگیری‎ها طی عملیاتی موسوم به “شکارچی” در ایالات متحده صورت گرفت اما تعدادی از مظنونین نیز در آرژانتین، بریتانیا، فلیپین، اسپانیا، سوئد، صربستان و هلند دستگیر شده‎اند.

به گزارش الفبا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته جان مورتون از مدیران ارشد پلیس فدرال آمریکا، بسیاری از کودکان و نوجوانانی که به واسطه این عملیات نجات پیدا کرده‌اند ابتدا از طریق شخصی که در اینترنت با آن‌ها چت کرده بود به دام افتاده و بعد مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند.

این عملیات که “عملیات اوریون (شکارچی)” نام دارد، افرادی را هدف قرار داده است که “عکس‌ها یا فیلم‌هایی در ارتباط با هرزه‎نگاری کودکان را در اختیار داشته‌اند. او در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: “بیایید این عملیات را به‌منزله هشداری برای افرادی در نظر بگیریم که فکر می‌کنند با استفاده از اینترنت می‌توانند از کودکان سوء استفاده کنند. ما همه جا به دنبال شما می‌گردیم، پیدایتان می‌کنیم و شما تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرید.”

از جمله افرادی که در این رابطه در ایالات متحده دستگیر شده‌اند می‌توان به یک پرستار ۳۵ ساله در لوئیزیانا اشاره کرد که مظنون است به این که از کودک هفت ساله‌ای که پرستاری‌اش را به عهده داشته برای تهیه عکس و فیلم استفاده کرده است. همچنین یک مرد ۳۵ ساله در اوکلاهوما نیز که به قربانی ۱۴ ساله‌ خود در یک شبکه اجتماعی اینترنتی برای رابطه جنسی مبلغی را پیشنهاد کرده بود، در شمار بازداشت‌شدگان است.

b_550_300_16777215_00___images_stories_media_skynews_759135.jpg

(Visited 47 times, 1 visits today)