الفبا: یک نقاشی دیواری جدید در یکی از خیابان‎های لندن ظاهر شده که می‎تواند تفسیر تلخی از مراسم “جشن الماس ملکه باشد” و گفته می‎شود خالق آن یک هنرمند چالش برانگیز به نام بانسکی است.

به گزارش تلگراف، در این تصویر که یک پسرک آسیایی را نشان می‎دهد که روی یک چرخ خیاطی قوز کرده از دسته ریسمان پرچم استفاده شده که ویژگی جشن‎های انگلیسی است. این نقاشی تاکنون به شکل‎های گوناگونی تفسیر شده است؛ از نوعی اظهارنظر درباره جشن‎های المپیک گرفته تا مراسم الماس ملکه و حتی شورش تابستان گذشته.

عکس‎هایی از این نقاشی که روی دیوار فروشگاه پاونلند قرارگرفته در دنیای مجازی نیز دست به دست می‎چرخد. این اثر که به همان سبک عکس‎های سیاه سفید بانسکی است کودکی را نشان می‎دهد که در کنار پیاده رو زانو زده و با یک اخم بر روی کار خود متمرکز شده است.

این پسربچه یک تی شرت، شلوارک و کلاه آفتاب‎گیر به تن دارد و به نظر می‎رسد که از یک چرخ خیاطی مدل قدیمی سینگر برای دوختن دسته پرچم‎های قرمز، سفید و آبی استفاده می‎کند که دنباله آن روی دیوار ادامه دارد.

مشخص نیست که آیا انتخاب مکان این اثر در کنار فروشگاه پاولند عمدی بوده یا خیر. در سال ۲۰۱۰ و پس از آنکه فاش شد که یک پسربچه هفت ساله در هند هفته‎ای ۱۰۰ ساعت برای تولید اجناس این فروشگاه کار می‎کند، پاولند اعلام کرد که به هیچ وجه نمی ‎واند در زیرمجموعه‎های خود استفاده از کودکان کار را تحمل کند و روابط خود با شرکت‎هایی که کودکان را به‎کار می‎گیرند قطع می‎کند.

بانسکی که نمایش کارهای خود را د‎ر بریستول آغاز کرده بهخاطر نقاشی‎های دیواری طنز و کنایه آمیز با تفاسیر اجتماعی شناخته شده است. کارهای این هنرمند بحث برانگیز تا به حال در شوراهای عمومی سر و صداهای زیادی را به دنبال داشته که آیا باید با این آثار همانند نقاشی‎های دیواری هزل و بی پروا برخورد شود و از روی دیوار پاک شوند و یا اینکه به عنوان یک اثر هنری باقی بمانند.

 

(Visited 131 times, 1 visits today)