لئو دیلون، تصویرگر پیشگامی که با همراهی همسرش بسیاری از کتاب‎های کودکان و نوجوانان را تصویرگری کرده‎است و اولین آفریقایی- آمریکایی برنده مدال کلدکوت، روز ۲۶ می در سن ۷۹ سالگی در بیمارستانی در لانگ آیلند درگذشت.

لئو و دایان در مدرسه طراحی پاسونز در سال ۱۹۵۳ با هم آشنا شدند و چهار سال بعد با هم ازدواج کردند. این زوج بر روی تعداد بسیار زیادی از پروژه‎های کودکان کار کردند و سبک کار آنها نوعی نقاشی بی‎پروا، پرحرارت و رنگارنگ است که به ویژه داستان‎های مردم سیاه پوست سراسر جهان را به کودکان معرفی می‎کند.

آنها اولین مدال کلدکوت خود را در سال ۱۹۷۶برای بهترین تصویرگری در کتاب “چرا پشه‎ها در گوش آدم‎ها وزوز می‎کنند: یک قصه محلی آفریقای غربی” برنده شدند. یک سال بعد، آنها موفق شدند برای دومین بار نیز مدال کلدکوت را برای “از آشانتی تا زولو: رسوم آفریقایی” برنده شوند.

از دیگر افتخارات دیلون‎ها همچنین می‎توان به جایزه هوگو برای تصویرگری داستان‎های علمی و یک جایزه NAACP اشاره کرد. از جمله کارهای این زوج می‎توان تصویرگری بیش از ۴۰ کتاب از جمله طرح‎های روی جلد کتاب‎های هارلان الیسون، ری بردبری و سایر نویسندگان داستان‎های علمی تخیلی را نام برد.

آنها همچنین کتاب‎های مارگارت وایس براون، مادلین النگل و ورا آردما را تصویر‎گری کرده‎اند. لئو و دایان همچنین کتاب‎های “تاپ تاپ، بزن” و “جاز در یک شنبه شب” را نوشته و تصویرگری کردند. یک کتاب جدید این زوج با عنوان”اگر بچه‎ها همه دنیا را می‎دویدند” برای انتشار در سال ۲۰۱۴ برنامه ریزی شده است.

b_550_300_16777215_00___images_stories_culture_kingonhorse.jpg

 

(Visited 74 times, 1 visits today)