senegal.jpg

بر اساس گزارش آژانس کودکان سازمان ملل متحد بیش از نیمی از کودکان در آفریقای جنوبی در فقر زندگی می‎کنند و از هر چهار کودک یکی مبتلا به HIV است.

هجده سال پس از پایان آپارتاید، در حال حاضر آفریقای جنوبی یکی از جوامعی است که از نابرابری‎های شدید رنج می‎برد و مشکلات فراوانی گریبان گیر ۱۹ میلیون کودک این کشور است.

بر اساس گزارش یونیسف، ۱٫۴ میلیون کودک در خانه‎هایی با آب آشامیدنی آلوده زندگی می‎کنند؛ ۱٫۵ میلیون از آب لوله‎کشی برای سرویس‎های بهداشتی هم محرومند، ۱٫۷ میلیون در آلونک‎هایی بدون جای خواب مناسب و امکانات شست‎وشو و پخت‎وپز زندگی می‎کنند.

بر خلاف سایر کشورهای آفریقایی که ذات الریه و اسهال بزرگترین دلیل مرگ کودکان است، ایدز قاتل بزرگ کودکان در آفریقای جنوبی است. بیش از ۵ میلیون کودک مبتلا به ایدز در این کشور وجود دارد. این آمار در گزارش مفصل برنامه‎های یونیسف در همکاری با دولت این کشور برای مقابله با مشکلات کودکان به بیرون درز کرده است.

آیدا گریما، نماینده یونیسف در آفریقای جنوبی می‎گوید که مرگ دو سوم کودکان با مراقبت‎ها و درمان‎های اولیه به راحتی قابل پیشگیری بوده است: “به دلیل وجود تبعیض در آفریقای جنوبی، آمارهای سراسری ملی بر شرایط بد سرپوش می‎گذارد. دولت یک چارچوب قانونی قوی دارد و سیاست گذاری‎های حمایت از فقرا و سرمایه‎گذاری‎های قابل توجهی صورت گرفته است… اما هنوز کودکان زیادی در فقر شدید به‎سر می‎برند. باید بررسی کنیم که چرا این حجم سرمایه‎گذاری برای این کودکان نتیجه‎ای ندارد.”

رودا کدالی، مدیر اجرایی مرکز نوآوری های اجتماعی ایمپومللو می‎گوید که ریشه این مشکل را می‎توان در سال ۱۹۹۴ ردیابی کرد. زمانی که گنگره ملی آفریقا به‎جای توسعه آموزش و خدمات درمانی تمرکز خود را روی برنامه “اقتصاد، توانمندسازی اقتصادی سیاهان و یکپارچگی قدرت” قرار داد.

(Visited 39 times, 1 visits today)