امروز یکی از برادران شرمن، تیم دو نفره‌ی موزیسین‌های جادویی والت دیزنی، از دنیا رفت. از بهترین کارهای این دو برادر می‌توان به ترانه‌های کلاسیکی نظیر “می‌خواهم مثل تو باشم” در انیمیشن “کتاب جنگل” و “چیتی چیتی، بنگ بنگ” اشاره کرد.

گاردین:

رابرت بی شرمن، پسر یک خانواده مهاجر یهودی در آمریکا بود که در دوران نوجوانی همراه با ارتش آمریکا مدت کوتاهی پس از تخلیه اردوگاه داخوای آلمان نازی در سال ۱۹۴۵ وارد این کمپ شد. پس از جنگ، او و بردار جوان‌ترش، ریچارد، فعالیت ترانه‌سرایی را آغاز کردند؛ تا اینکه در سال ۱۹۵۸ ترانه آنها برای “پل قدبلند” در کلوب میکی ماوس با اجرا و بازی آنت فونیسلو به موفقیت رسید. پس از آن، کار این دو برادر مورد توجه والت دیزنی قرار گرفت و آنها رسما ترانه‌سراهای استودیوی والت دیزنی شدند. این دو، ترانه‌ای را برای برنامه “این یک دنیای کوچک است” دیزنی برای نمایشگاه بین المللی۱۹۶۴ نیویورک ساختند و از آنجا که این آهنگ به درخواست یونیسف بدون حق تالیف نگه داشته شده، معروف ترین کار آنهاست.

این دو همچنان به کار خود در فیلم‌های موزیکال دیزنی ادامه دادند. در سال ۱۹۶۱ فیلم “تله والدین” با بازی هیلی میلز در نقش دو خواهر دوقلو اکران شد و او تماشاچیان را با اجرای ترانه دو نفری شرمن با عنوان “بیا با هم باشیم” به شگفتی واداشت. چهار سال بعد، “مری پاپینز” بزرگترین فیلم دیزنی شد که برادران شرمن کار ترانه سرایی آن را انجام داده بودند. این فیلم توانست در سال ۱۹۶۵ جایزه اسکار بهترین ترانه را برای “چیم چیم چری” با اجرا و لهجه لندنی وحشتناک دیک ون دیکز کسب کند. برادران شرمن در ادامه فعالیت‌های خود در سال ۱۹۶۷ بهترین کار خود را در انیمیشن “کتاب جنگل” و ترانه خوب و ماندنی “می خواهم مثل تو باشم” به نمایش گذاشتند. دیزنی در حین ساخت “کتاب جنگل” از دنیا رفت. و این موجب یک تغییر برای شرمن‌ها هم شد، آنها اولین فیلم غیرمرتبط با دیزنی را پذیرفتند: چیتی چیتی، بنگ بنگ. فیلم”چیتی چیتی، بنگ بنگ” نیز با استفاده از همان ترکیب بازی‌های زنده در کنار انیمشین شبیه”مری پاپینز” این‌بار نامزد دریافت جوایز بیشتری در اسکار شد.

لینک یکی از ترانه‌های شرمن‌ها:

http://disneyland.disney.go.com/disneyland/its-a-small-world

(Visited 129 times, 1 visits today)