انجمن فیلم کودکان اروپا (EFCA) فیلم بلژیکی ” گریز پنهانی” (A pas de Loup) را به عنوان بهترین فیلم سال اروپا برای کودکان و نوجوانان انتخاب کرد.

این فیلم به کارگردانی الیور رینگر توسط ۶۰ عضو این انجمن که در صنعت فیلم کودکان فعالیت می‌کنند انتخاب شده و جایزه‌ی آن روز یکشنبه در فستیوال بین‌المللی فیلم برلین اهدا شد.

فیلم “گریز پنهانی” درباره‌ی دختر نوجوانی به اسم کتی است که توسط والدینش نادیده گرفته می‌شود و تصمیم می‌گیرد به دور از چشم همه به یک جنگل مجاور فرار کند. آقای هاردسن، رئیس انجمن در این‌باره گفت: “بسیار خوشحالیم که جایزه‌ی بهترین فیلم انجمن فیلم کودکان اروپا به فیلم زیبا، هنری و جسور “گریز پنهانی” رسیده و هم‌چنین امیدواریم که این جایزه بتواند موجب افزایش توجه به همه فیلم‌های دیدنی کودکان اروپا شود.” این فیلم در سال ۲۰۱۱ در جشنواره‌های مختلفی مثل فستیوال فیلم کودک سیاتل واجد شرایط دریافت جایزه شناخته شده بود. فیلم “گریز پنهانی” با حضور ویونا رینگر در نقش کتی، سال گذشته برای اولین بار در بخش “نسل جدید” برلیناله ظاهر شد و موفق به کسب جایزه در فستیوال‌های بین‌المللی شد.

EFCA در سال ۱۹۸۸ پایه‌گذاری شده و انجمنی متشکل از حرفه‌ای‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه فیلم‌های کودک و نوجوان است. هدف این انجمن تضمین دسترسی و هدایت کودکان به سوی بهترین فرهنگ فیلم و افزایش آگاهی درباره نیاز به سیاست‌گذاری‌های درست رسانه‌ای در کشورهای اروپایی است.

 

(Visited 93 times, 1 visits today)