111111111

تا کنون بسیار شنیده‌ایم که فعالیت بدنی باعث آمادگی جسمانی کودکان و کاهش ابتلا به چاقی در آنها می‌شود، اما تحقیقات جدید که توسط دانشمندان هلندی انجام شده است حاکی از آن است که، فعالیت فیزیکی باعث عملکرد بهتر کودکان در مدرسه نیز می‌شود.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه امگو به رهبری «آمیکا سینک»، قبل از رسیدن به چنین نتیجه‌ای، داده‌های ۱۴ مطالعه در سراسر جهان در خصوص ارتباط بین فعالیت بدنی و عملکرد تحصیلی را مورد بازبینی قرار دادند.

بر اساس این مطالعه که شنبه در  مجله پزشکی کودکان و نوجوانان منتشر شد، علت تاثیر مثبت فعالیت فیزیکی بر عملکرد بهتر تحصیلی این است که، ورزش کردن و فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز می‌شود.

این نتایج در حالی منتشر شد که دولت هلند خواهان کاهش ساعات تفریح و ورزش مدارس شده است و اذعان دارد که بودجه کافی برای صرف هزینه‌های ساعات تفریح و ورزش در مدارس را ندارد.

همچنین بر اساس مطالعاتی که سال گذشته از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری@ها انجام شد، مشخص شد که هر چه فعالیت فیزیکی در مدرسه بیشتر باشد، ( فعالیت‌هایی همچون، اشتراک دانش‌آموزان در آموزشهای فیزیکی و زنگ تفریح‌های فوق برنامه ورزشی) قدرت درک کودکان از دروس را چندین برابر افزایش می‌کند.

بر اساس این گزارش، فعالیت بدنی باعث افزایش مهارت‌های تمرکز، حافظه، اعتماد به نفس و عزت نفس می‌شود.

دکتر «دیوید گییر» مدیر پزشکی ورزشی در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی در چارلستون می‌گوید: « دولتمردان تصور می‌کنند، اختصاص زمان بیشتر به زنگ تفریح و ساعت ورزش باعث هدر دادن بودجه و کاهش بازدهی کودکان در مسائل درسی می‌شود، این در حالی است که فعالیت بدنی تمرکز کودکان را افزایش می‌دهد و همین امر نهایتا منجر به اخذ نمرات بالاتر توسط دانش‌آموزان می‌گردد، لذا دولت با اهمیت دادن به چنین موضوعی و اختصاص بودجه مناسب به این امر، در طولانی مدت باعث رشد کودکانی سالمتر و داناتر خواهد شد.»

منبع:  http://news.yahoo.com

(Visited 50 times, 1 visits today)